Experts in het museum

In ons museum werken veel conservatoren: ze zorgen voor onze collectie en weten heel veel over bijvoorbeeld wespen, bijen, kevers en nog veel meer. Het is heel leuk en boeiend om ze aan het werk te zien, met hun objecten en microscopen. Dan ga je pas zien wat er allemaal bij komt kijken! Je kunt ze van alles vragen, en vertellen kunnen ze ook heel goed.
Meestal doen ze dit allemaal achter de schermen, maar soms zitten ze "op zaal". Dat gaan we doen op drie data (23 april, 7 en 14 mei). Dan halen we de experts en conservatoren, die normaal gesproken achter de schermen van het museum werken, naar de voorgrond!

Op drie dinsdagen zitten deze kenners in onze tentoonstelling 'Zoek het zelf uit'. Een passende setting, aangezien deze tentoonstelling helemaal draait om onderzoek doen. Dat is precies waar onze conservatoren en experts mee bezig zijn achter de coulissen van het museum. Ze duiken in de wereld van bijen, wespen, vlinders, kevers en nog veel meer. Ze putten uit hun eigen collecties en die van het museum (de op één na grootste collectie in Nederland, na die van Naturalis). Kom je ook kijken?

Wanneer:

• dinsdag 7 en 14 mei